Blog 5; 17-09-2014 - Reisverslag uit Kanton, China van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu Blog 5; 17-09-2014 - Reisverslag uit Kanton, China van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

Blog 5; 17-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 September 2014 | China, Kanton

Ok guys, hier dan eindelijk weer een blog. Het is bij mij nu woensdag 17-09-2014, 11.35 am. Ik ben in mijn hotel in China. Zaterdag was mijn laatste blog, toen kwam ik terug van het eiland Koh Samet. Zondag ochtend moest ik om 6.45 klaar staan, ik ging een fietstocht van 5 uur maken. Inclusief lunch, markt en boottocht. Het was echt heel erg leuk. Ik heb zoveel gezien waar je normaal niet komt. Het was wel ontzettend warm!

Na dit tripje ben ik gaan lopen naar de metro, ik ging naar de Weekend Market. Het scheen een van de grootste markten ever te zijn. Nou dat was het ook! WAUW! Toen ik daar was wist ik niet eens meer wat ik nou wel of niet gezien had op een gegeven moment. Het heeft een beetje een idee van de Beverwijkse Bazaar, maar dan 4 keer zo groot en dan binnen en buiten kraampjes en winkeltjes. Erg leuk om geweest te zijn. Het was enorm druk en bloedheet, dus ik was over het algemeen meer binnen te vinden, jeetje wat was ik blij met de airco hahaha. Ik heb er denk ik wel 5 uur rond gelopen en toen vond ik het wel tijd om terug te gaan. Weer naar de metro. Echt ongelofelijk dat je daar voor 40 baht ongeveer 25 euro cent met de metro kan. Ook grappig is dat het daar anders werkt dan bij ons. Je gaat wel naar beneden, maar je ziet geen metro spoorlijn lopen. Er zijn alleen maar schuifdeuren en die zitten dicht en gaan pas open als de metro komt. Ik had nog net genoeg geld om een metro kaartje te kopen, verder moest ik geld pinnen, maar ik besloot om dat te doen als ik uit de metro stapte. Het pinnen gaat daar ook heel anders dan bij ons en het is in het Thais of Engels en dan nog krijg je meerdere keuzes, dus je moet goed weten wat je invoert. Ik had alle machines gehad, maar er kwam geen geld uit.... Een keer werd zelfs het beeld donker en kreeg ik eerst mijn pas niet terug. Het zweet brak me aan alle kanten uit... Mijn telefoon had nog maar 3% batterij en ik had trouwens ook geen internet dus ik kon ook niet zien of er iets met mijn rekening aan de hand was. De mensen daar wisten het ook niet... Hoe kwam ik nu bij mijn hotel en bij WIFI...... Ik heb 2 mensen aangesproken of ze toevallig mijn kant op moesten, maar nee helaas.. Ik ben naar boven gegaan en toen ik daar kwam zag ik dat het keihard regende. Ik besloot even te wachten, maar ik zag een restaurantje naast de uitgang. Daar ben ik heen gegaan, gevraagd op de WIFI code, die wilden ze eerst niet geven omdat ik zoveel geld moest spenderen daar, maar ik legde de situatie uit en toen kreeg ik de code. Met de laatste 3 procent die ik had op mijn telefoon ging naar mijn internet bankieren app en idd.... te weinig saldo.. oeps.... Waarschijnlijk toch dat tripje naar het eiland geweest waar ik niet op gerekend had lol. Verder no worries, ik had geld op mijn spaarrekening, maar ik wilde gewoon niet al mijn geld meteen op mijn betaalrekening hebben, dan heb je helemaal geen controle meer. even geld overmaken en klaar was ik. Ik was opgelucht! Nou eindelijk in de Tuk Tuk naar het hotel. Ik was toch nat geworden en doodmoe. Eerst naar mijn kamer, gekochte spulletjes wegbrengen en even zitten. Uiteindelijk kon ik maar geen puf vinden nog weg te gaan, maar ik moest wel want ik moest nog eten. Ik ben gegaan, maar was toch te laat terug en het werd weer een kort nachtje.

De volgende ochtend moest ik om 7.00 klaar staan voor een tripje naar de Floting Market. Ik had wel mijn wekker gezet, maar ik heb waarschijnlijk in mijn slaap op het uit knopje gedrukt i.p.v. op snooze, dus ik werd om 09.30 wakker... Shit, verslapen... Meteen gebeld met het Ticket Centre, maar ik had pech voor vandaag... Ik vroeg of ik ook morgen ochtend kon gaan. Ja hoor dat kon, zonder extra kosten. Die had ik trouwens met het telefoongesprek al gemaakt. ;) Ze zouden me dan weer om 07.00 oppikken en dan na de markt weer bij het hotel afzetten. Vandaag zouden ze me eigenlijk na de markt bij het Grand Palace afzetten, maar daar was geen tijd meer voor. Maar ik kon ieder geval naar de markt, ik was blij! Ik wilde aan de ene kant toch graag naar het Grand Palace, maar ik was zo moe, ik dacht ik ga eerst ff kijken of het mooi weer is, dan ga ik even relaxen bij het zwembad en dan kijk ik vanmiddag wel of ik zin heb. Het zonnetje scheen, dus ik heb snel ontbeten, spulletjes gepakt en hup liggen, heerlijk! Ik kwam weer aan de praat met mensen, dit keer een jongen uit de UK, die hier in Thailand woonde; in Hua Hin. Hij studeert hier Thais en gaat Engelse les geven aan kinderen. Hij had een paar weken geleden een Thaise vrouw ontmoet en daar was hij mee in het hotel, gewoon voor een paar dagen, even eruit. Zij was doof en probeerde met handen en voeten te communiceren met me. We schreven ook dingen in het Engels op. Het ging best wel! Later kwam er een man uit Australië en daar praatte ik ook even mee. Ik had nog niet geluncht, maar zo geen zin om weer buiten het hotel te gaan om te eten.. Ik stelde het steeds uit. En wilde ik nog wel naar het Paleis. Dilemma... Nou, maar even op internet zoeken naar de openingstijden. Ok, tot 15.30 open en het was al 15.15, die beslissing hoefde ik niet meer te nemen lol. De Australische man wilde ergens met me lunchen, maar ondanks dat hij een vrouw had voelde ik daar niets voor. Het Thaise meisje wenkte maar steeds naar mij dat het een leuke man was en later wees ze ook naar andere mannen. Haar vriend probeerde ik duidelijk te maken dat ik niet op mannen val, maar ze leek het echt niet te begrijpen. Ik zag dat zij een patatje besteld hadden en daar had ik ook wel trek in! :) Het smaakte me heerlijk en ben tot het einde van middag, begin van de avond gebleven, wel lekker uit de zon, want ondanks dat ik me super goed had ingesmeerd was ik op sommige plekken knalrood. Dus lekker met een jurkje aan in het zwembad een boek gelezen. Dit was echt fijn. Daarna bedacht ik me dat ik morgen om 07.00 opgehaald werd en ik niet op tijd terug was om uit te checken, dit moest voor 12.00. En ik moest mijn koffer ook nog inpakken. Dat heb ik eerst gedaan, zodat ik rustig ergens kon eten en de laatste avond kon beleven. Ik had al eerder van de week een flyer gekregen van een vega restaurant en ik sprak iemand bij het zwembad uit Londen die ook in Thailand woonde dat dat een goed restaurant moest zijn, zij was ook vegetarisch. Ik had er helemaal zin in, want het eten was ik nu echt wel zat.. Koffers waren klaar en ik kon op weg om te eten, ik had trek!! Het regende een beetje en ik kon het eerst niet vinden, maar toen ik binnenkwam dacht ik wauw wat een mooie plek! Ik had een vega burger met zelf gebakken brood en salade. En wederom een ananas shake, die zijn echt de bom in Thaiand! Normaal zat ik vaak ook tijdens het eten met mijn telefoon te spelen, maar deze keer besloot ik bewust te genieten van mijn eten.. Het was zooooo goddelijk! Brood, burger, salade.. Het leek wel of ik in de hemel was. Rustgevende muziek, vriendelijke vrouw van de bediening die even met me kwam praten.. Ik heb nog nooit tijdens het eten zo tranen in mijn ogen gekregen. Ik weet ook niet precies waarom, maar ik was zo blij met dit eten! Ik heb er echt van genoten en vond het jammer dat ik het niet eerder gedaan het eerder deze week. Na het eten heb ik nog even wat geshopt en toen ben ik naar mijn kamer gegaan.

Ger zou me de volgende morgen wakker bellen zodat ik me niet weer zou verslapen. Nou, ik werd wakker en zat netjes om 07.00 beneden.. Maar het werd 07.30 en het werd 8.00, geen busje... Ik belde via het hotel en ze zeiden nog 10 minuten dan zijn we er.. Grr... maar oke. Nou het werd 8.30 en toen 8.45.... Weer gebeld en ze zeiden dat ze niet meer kwamen. En hij begon er over dat ik zelf gisteren niet was op komen dagen. Dat is natuurlijk ook zo, maar goed ze hebben zelf deze afspraak gemaakt, dus dan moeten ze die ook nakomen. Anders hadden ze moeten zeggen dat ik niet meer kon om boeken. Ik bleef maar in discussie gaan met die vent en hij vroeg of ik morgen kon gaan..... Nee, dat kon niet... vanmiddag ging ik naar het vliegveld! Hij zei dat ik over een uur terug kon bellen om met degene te spreken bij wie ik de oorspronkelijke boeking had gedaan. Dat had eigenlijk geen zin meer, want ze konden toch niets voor me doen.. Ik besloot het te laten.. Tijdens het wachten viel me op dat er tegenover de lobby van het hotel een cafe zat, maar het leek er ook op dat ze lekkere dingen hadden. Ik was er echt even helemaal klaar mee! Daar zat ik dan na 4 uur slaap, ik had gewoon nog lekker kunnen slapen.... Maar goed. Ik heb heerlijk ontbeten uiteindelijk, ook stom dat ik dit niet eerder gedaan had! Daarna besloot ik zelf naar het Grand Palace te gaan. Ik ging er heen met de Tuk Tuk. Het was mega druk en bloed heet. Ik liep daar in mijn eentje, het was wel mooi, maar alles was in het Thais dus ik had geen idee waar ik naar keek haha. Had ik toch beter een gids kunnen nemen... Maar de entree was al super duur! Na 45 minuten lopen kon ik geen stap meer zetten, ik had hoofdpijn en ik kon niet meer... Gevoelsmatig was het zeker 36 graden en heel erg benauwd. Ik besloot af te taaien, ik vond het mooi geweest. Ik had 's ochtends ineens last van mijn buik en darmen en ik kreeg ineens super veel trek om te eten. Ik ben weer naar hetzelfde restaurant gegaan als gisteren en het was weer heerlijk! Daarna nog wat winkeltjes in gegaan, een busje geboekt voor het transfer naar Bangkok Airport en toen heb ik bij het hotel nog even gewacht tot ik werd opgehaald. Ik heb in de bus even lekker geslapen, heb meteen ingecheckt en toen zag ik dat vanwege het slechte weer mijn vlucht een uur vertraging had... Ik kreeg een voucher waarmee ik ergens kon eten. Prima, even naar de w.c. en dan maar ff kijken. Het zag er allemaal niet lekker uit,, maar ik moest toch iets.. Ik had uiteindelijk soep, rijst en vis, maar het was allemaal echt mega pittig, ik kon het niet wegkrijgen.

  • 17 September 2014 - 09:45

    Kitsebillys:

    En toen? Moeten we wachten op het vervolg!!!! We zijn blij dat je nu door gaat goeie vlucht Tessa xxxxx

  • 17 September 2014 - 09:49

    Kimberley:

    Wauwwie dinnie wat een avonturen :-) ben echt super trots op je dat je dit allemaal durft te ondernemen, geweldig....geniet van je dagje china en hop naat aussie :-) kusssie

  • 17 September 2014 - 09:50

    Gerrie Priem:

    Hoi Tess, jeetje wat een avonturen weer! Je maakt wel wat mee!
    Jammer dat die gast niet op kwam dagen. Je voor niks wakker gebeld! Maar goed gebeurt gewoon dat soort dingen.
    Ik hoop wel, dat je wat meer tot rust komt in Australië!
    Want het is wel vermoeiend ook in die hitte, en weinig slaap!
    Maar ja je wilt natuurlijk zoveel m ogelijk zien en doen!

    Hou je taai in China, is weer heel anders als Thailand, wat ik hoor.
    Goede vlucht naar Australië!
    Kijk weer uit naar je volgende blog!

    liefs gerriexxx


  • 17 September 2014 - 10:35

    Nona Hitam:

    Tjonge tjonge ...... ik weet er alles daar van, peetje af Tess , heel veel succes verder en pas goed op jezelf .....
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 6172

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: