4e blog 13-09-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu 4e blog 13-09-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

4e blog 13-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 September 2014 | Thailand, Bangkok

New day, new blog.. Or better said, new night, because it is evening here again. Ik ben nu weer terug in Bangkok, bij m'n eigen hotel. Ik zit lekker op een terrasje, net gegeten, te luisteren naar live muziek en ik vond het nu tijd voor een nieuw verslag. Ik heb 1 dag niet geblogd, dat kan niet hoor, lol. Just kidding! Goed... gisteren..... Eerst even naar de supermarkt gegaan, daar wat dingen gehaald en daarna op het strand ontbeten. Ze verkopen eigenlijk alleen maar broodjes met vlees, die ze overigens meestal niet koelen, heel apart, maar goed ik eet het sowieso niet. Verder alleen maar zoete broodjes, muffins, cakejes, chocola, chips dat soort dingen. En dat is een best te doen, maar nu was ik het wel even zat. Ik ben de hele dag op het strand gebleven, geen zon tot een uur of 16.00, maar even goed een heerlijke temperatuur bij de zee, windje er bij, toppie. Even terug in de tijd.. Gisteren vroeg ik een dame of ze op mijn tas wilde letten als ik ging zwemmen en vandaag kwam ze naar mij toe met dezelfde vraag. Tuurlijk was dat goed. Later heb ik haar aangesproken, of ze misschien samen een scooter tocht wilde maken over het eiland. Ik wilde het wel doen, maar liever niet alleen. Ze vertelde dat ze bijna aan het einde van haar vakantie was en dat ze niet veel geld meer had. En ze had iets gehoord over een meisje die was gevallen en haar been open lag... Ik dacht, ok laat maar. Ze komt uit Australië en daar kletsten we over verder. En daar begon het... Ik lag eerst lekker in het zonnetje, toen ie er eindelijk was en later ging ik weer op mijn strandstoel zitten. Er zaten een paar jongens naast me, geen idee waar ze vandaan kwamen, ik gok Thailand. Maar een van die gasten komt ineens naast me staan met zijn telefoon en maakt een foto van ons 2. Ik vond het zo brutaal en vroeg in het engels of hij dat niet even kon vragen, maar hij reageerde totaal niet. Ik werd pissig en liep naar hem toe. Hij reageerde nog niet en ik trok zijn telefoon uit zijn handen om de foto te wissen. Tot mijn verbazing zag ik nog 2 foto's van mij liggend op mijn handdoek in bikini. Ik wiste ook deze foto's. Ik had ineens een rode lap voor mijn ogen, ik was zo boos. Eigenlijk had ik die telefoon in het zand willen smijten, maar dat deed ik maar niet. Nadat ik de foto's gewist had, gaf ik het toestel terug, hij ging er vandoor en ik bleef met een bonzend hart en vol adrenaline in mijn lijf achter. Ik liep naar de Australische dame Laura en zij vond het ook belachelijk. Ineens bedacht ik me dat ik de fotostream vergeten was te wissen, daar stonden ze nog op. Ik flipte de pan uit, maar wist even niet wat ik zou doen. Laura vroeg of ik zin had 's avonds samen te eten. Gezellig! Zij ging weg en ik bleef nog even. Nog steeds vol boosheid en ongeloof, hoe durft iemand.. Een van zijn vrienden liep weg, dus ik heb mijn spullen gepakt en ben achter hem aan gelopen. Daar ging direct de deur dicht. Er stond een andere vriend van hem voor hun bungalow en ik vertelde dat ik hem wilde zien, excuses wilde, maar het belangrijkste dat ik kon zien dat de foto's gewist werden. Hij begon te bellen en ik kreeg een vrouw aan de telefoon, daar heb ik mee gepraat, er kwam nog een vrouw bij staan en die zei, hij bedoelde het niet zo, hij vond je een mooie vrouw. Ik zei, hij had toch even kunnen vragen.. Niet dat ik dan ja had gezegd. Ik vind het gewoon hopi onbeskoft! Hahaha, nu kan ik er om lachen. Uiteindelijk kwam hij naar buiten, schudde mijn hand en zei sorry, liet de telefoon zien en daarna was het goed. Ze vroegen of ze een groepsfoto mochten maken, ik vond het weird maar goed ik zei oke.... Daarna kon ik eindelijk naar mijn bungalow, Skypen met mams, even mijn ei kwijt. Daarna even een masker genomen, m'n huid ziet er slecht uit, ik denk door vieze lucht in Bangkok. Ook kreeg ik ineens pijn aan een tand, heb ik vaker.. Door de beugel zegt de ortho, maar nu was het echt pijnlijk. Duimen dat hier bij blijft. Na het maskertje lekker gedoucht en aangekleed. Gezellig gegeten met Laura, bij dezelfde bar als gisteren, erg lekker. Het was echt te grappig, zij heeft vroeger een kat gehad die Tessa heette, zij heeft ook in hetzelfde hotel als ik geslapen, ook toen ik er was! En ze werkt ook in de kinderopvang, oh ja, ze heeft net als ik vaak moeite met beslissingen nemen hahaha. We hebben dezelfde fire show gezien als ik gisteren gezien, nog een cocktail.. Ik dacht, ik doe deze vakantie dingen die ik niet ken dus geef mij maar een "orgasme". Nou het was niet te zuipen! Een slecht tot geen orgasme dus hahaha. Ineens begon het te regenen. Eerst zachtjes, maar later harder. En toen begon de film.. We besloten om weg te gaan en naar bar te gaan waar je binnen kon zitten. Laura was er eerder geweest. Het begon nu ook te onweren en bliksemen en niet zachtjes ook. Het regende ook kei en keihard. We waren inmiddels binnen, er waren een paar andere mensen en een bardame, ze was heel vriendelijk. We bestelde iets te drinken en speelde een spelletje "Jenga". Ook werden we beiden overal gestoken. Het bleef regenen en de straat stond zowat onder water, echt niet normaal zo hoog. Foto en filmpje volgen! We waren echt bang... Wanneer zou het ophouden.. Ik weet niet of jullie de film "I still know what do did last summer" kennen, maar het leek net of we daar in belandt waren. Een horrorfilm, dat zich ook op een eiland afspeelt, donker, zelfde weer, echt eng... Het werd zo erg, ik durfde niet alleen te gaan slapen in die bungalow.. Ik vroeg brutaal of ze het goed vond om samen te slapen, dat vond ze goed. Pfff, ik was blij en opgelucht. Toen we liepen hoorde ik overal kikkers, padden, krekels.... Bij haar bungalow aangekomen probeerden we allebei online te gaan, de internet verbinding in de bar deed het niet meer vanwege het weer. Ze vertelde dat haar vriend moeilijk deed en met haar wilde Skypen, ze had eerder gezegd online te komen, maar we hadden het gezellig zodoende was het er nog niet van gekomen. Het kwam er op neer dat ze me vroeg om toch naar mijn eigen bungalow te gaan. Ze voelde zich heel schuldig, maar ja, zij kon op dat moment ook niets doen aan het jaloerse gedrag van haar vriend. Ze zei ook dat hij onzeker was etc. Zucht, het was niet anders en ik moest toch alleen slapen. Ze stond er op me een stukje weg te brengen. Nou oke.. Het regende inmiddels nog maar zachtjes, maar toen Laura weg was en ik alleen verder moest lopen was ik echt doodsbang. De straten waren donker, stonden vol water, het waaide hard, ik liep verkeerd, ik kwam uit bij een gebouw dat half klaar was en ik moest weer helemaal terug. Ik had het niet meer. Ik rende maar en er leek geen einde aan de weg te komen. Pff, eindelijk was ik er. Toen voelde ik me voor de eerste keer deze vakantie echt alleen. Nog steeds geen internet, dus Skypen kon ik wel vergeten. Heel kort even met Ger geappt, maar het internet bleef wegvallen. Mijn intentie voor die avond was om op tijd te gaan slapen omdat ik een lange dag met reizen voor de boeg had. Maar slapen durfde ik niet, evenals muziek luisteren, ik wilde horen wat er om me heen gebeurde.. Ik ben maar een spelletje op mijn telefoon gaan doen, maar uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen. Wat was ik blij dat het licht was en ik weer mensen hoorde praten. Gelukkig had ik de avond er voor al mijn tas ingepakt, want ik kon mijn bed niet uitkomen. Ik keek nog even onder mijn bed en onder de bank en er lag een super groot beest. Ik weet niet hoe lang hij of zij er lag, maar deze was echt hugh, dood overgens! Foto volgt! Nog even ontbeten op het strand en toen met mijn super zware rugzak op naar de boot. Verbazingwekkend genoeg was er geen taxi die me mee wilde nemen. Ze wilden allemaal wachten zodat er meer mensen tegelijk mee konden. Ik moest om 11.00 bij de boot zijn dus ik kon niet langer wachten. Maar dat grote stuk lopen met die rugzak was echt geen optie. Ik heb een man aangesproken van een winkeltje en gevraagd of hij me met de scooter wilde brengen en ja dat wilde hij, top! Hij wilde geen geld aannemen.. Daar moest ik toch nog een half uur wachten.. Ze hebben daar totaal geen haast volgens mij. Toen ik aan de overkant was moest ik daar ook nog 2 1/2 uur wachten tot de bus vertrok... En uiteindelijk om 18.00 kwam ik in mijn hotel aan. Geskyped met mams, even rustig gezeten en nu zit ik dus hier. Inmiddels is het hier 21.34 pm en bij jullie 16.34 pm. Ik ga nog even op internet kijken voor een tripje die ik morgen wil maken en verder op tijd naar bed. Tot nu toe heb ik niet echt heimwee, maar ik begin nu wel behoefte te krijgen aan een knuffel... Verder gaat het alleen zijn me goed af. In de bus zaten ook 2 mensen uit Londen, daar heb ik ook even mee gepraat. Erg leuk dat ik al zoveel mensen heb ontmoet. Met Laura heb ik ook nummers uitgewisseld. Nou peepz, dit was het weer even voor nu. Lang genoeg dacht ik zo. ;) Voor wie er vanavond gaat dansen nogmaals heel veel plezier, ik heb er een paar gedaan onderweg toen ik in de bus zat lol. Laatste ding wat ik steeds vergeet.. Ik ben super blij met mijn nieuwe neon roze nagellak!

  • 13 September 2014 - 17:13

    Yvonne Geelhoed:

    pff wat een verhaal zeg! Vind je wel stoer hoor ik zou het niet durven in mijn uppie op vakantie in zo'n land

  • 13 September 2014 - 18:08

    Trees:

    Hé kanjer, wat een avontuur, ben trots op je. Wel erg "herkennable" voor mij. Ook de regen. Houd je taai en leuk om je te volgen

  • 13 September 2014 - 20:14

    Paula:

    jeetje meissie toch ,mmwaa wat ben je toch een topper zo alleen daar .en stoer hoor ,laat je kaas niet van het brood eten ,stomme gasten pfpf ,en die knuffel die stuur ik je nu XXXXXXXXXX <3

  • 14 September 2014 - 10:16

    Stefan:

    Wat een avontuur Tes!

  • 14 September 2014 - 10:32

    Anneke :

    Leuk om je avontuur te volgen, je hebt al behoorlijk wat beleeft, vind het echt stoer van je alleen op reis, dikke knuf xxxx

  • 14 September 2014 - 12:49

    Gerrie Priem:

    Hoi schattie,
    nou was me het avontuur wel! Ik was er ook mee bezig pfff.. gelukkig allemaal goed afgelopen. Jammer dat zo n jongen zo moeilijk doet, en dat je daar niet kon blijven. maar goed zo gaan dingen soms.
    Ga lekker verder met genieten vooral! Dikke knuffel van af hierxxxx

  • 17 September 2014 - 09:55

    Kitsebillys:

    Wat een avontuur Tessa!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 6183

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: