Vervolg blog 5 - Reisverslag uit Kanton, China van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu Vervolg blog 5 - Reisverslag uit Kanton, China van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

Vervolg blog 5

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 September 2014 | China, Kanton

Ik denk dat er iets mis ging bij het plaatsen, de helft staat er maar op, dus ik probeer het maar ff zo.
Hieronder het vervolg op de laatste blog; blog 5

Ik ben maar door de douane heen gegaan, want ik kreeg toch wel weer de zenuwen. Ik wilde gewoon dat alles goed ging en met mijn visum voor China had ik ook geen lekker gevoel... Alles ging goed, nog even rondgekeken, niets gekocht, even met mams geskypt en toen kwam ik iemand tegen die via China naar Frankfurt ging. Daar heb ik even mee gepraat en ik vroeg hoe laat ze zou door vliegen... Ook pas 's avonds de volgende dag. Ze had duidelijk niet op haar ticket gekeken, want ze was zeer verbaasd en in shock. Ze had geen geld meer en wist niet wat ze moest doen. Ik vond het heel sneu, zeker omdat ik wel een hotel kamer had, maar ik ging overleggen met mams en Ger of ik haar wel of niet mee kon nemen naar mijn hotel.. Dat vonden ze beiden geen goed plan, hoe lullig ook... Ik bleef het sneu vinden. Goed, het werd dan eindelijk tijd om te boarden. Ik was van tevoren voorbereidt door Nederlandse mensen dat ze in China weinig tot geen Engels praten en toen we aankwamen in China besloot ik bij de eerste Tourist Information Desk die ik tegenkwam (waar ze wel Engels spraken) meteen een taxi te boeken. Meteen ook voor de terugweg, dat scheelde weer gezeik... Of ik meteen wilde betalen... omgerekend 78 euro... Pffff, kolere! Nou ok, ik had al betaald.... Het kon me allemaal niet meer schelen, het was 01.00 ofzo en ik wilde niets anders dan slapen.... Het was maar 15 minuten rijden, ik checkte in, de dame bij de receptie zei dat ik tot 10.00 kon ontbijten en dat ik kon uitchecken wanneer ik wilde. Free wifi hadden ze gezegd op de site.. maar dat bleek alleen in de lobby... Dan toch maar even online om te laten weten dat ik ben aangekomen. Alleen whatsapp deed het, verder niets.. Ik zag dat mensen daar binnen rookte, ik was zeer verbaasd... En iedereen praatte keihard, ik was totaal uitgeblust en kon niets meer hebben, alles was teveel.. Ik ging naar mijn kamer en ook daar was het bloedheet en het stonk ontzettend muf en naar de rook. Slechte airco, ik werd gek... Ik ben gaan slapen en heb zo laat mogelijk mijn wekker gezet. Ik liep in makkelijke kleren naar het ontbijt, althans dat was de bedoeling. Ze hadden gisteren gezegd second floor.. Nou wat ik ook deed, de lift ging niet naar de 2e etage.. Ik ging naar de receptie en probeerde duidelijk te maken dat ik wilde eten. Weer zei ze second floor. Er liep iemand mee en bracht me maar de 1e etage, daar was het ontbijt. pfff nou vraag ik jullie! Er stond geen thee en ik zag eerst alleen maar warm eten.. Alleen maar met vlees... Uiteindelijk zag ik wit brood, dus dat heb ik maar genomen met nog een paar stukjes meloen. Later kwam iemand na veel gedoe thee brengen en de vrouw waar ik mee in 1 ruimte zat was vreselijk aan het smakken.. Ik werd nu overal geïrriteerd om en ik heb mijn muziek maar aangezet. Nog niet voldaan, maar klaar met eten ging naar de lobby om te zorgen dat mijn internet het ging doen.. Niemand kreeg het voor elkaar.. Even kijken of Skype het deed, ja hoor die deed het. Ik kreeg mijn oom te pakken uit Australië en ik barstte in tranen uit. Moeheid, spanning alles kwam eruit. Hij liet me alles vertellen en zorgde dat ik weer kalmeerde. Hij vertelde ook dat mensen in China gewend zijn om zo te eten en gisteren in het vliegtuig was er iemand zo smerig aan het spugen. Dat schijnt volgens mijn oom normaal te zijn in China... Nou, ik kon nu even niets meer hebben en dit was het eerste moment dat ik me echt heel erg alleen voelde. Gelukkig kon mijn oom me weer vrolijk krijgen en ik kan me verheugen op een bord boerenkool morgen avond, YES!!! :) Ook hoorde ik nu dat ik geen visum nodig heb voor China omdat ik geen 72 u blijf... ook fijn! Wel raar dat er eerst niemand was die wel het goede wist te vertellen, dat blijf ik vreemd vinden. Gisteren werd gezegd dat ik uit kon checken wanneer ik wilde, maar dat blijkt dus nu 14.00 te zijn, anders moet ik bij betalen... Dat ga ik niet doen, maar ik had graag even geslapen vanmiddag.. Ik moest eerst even alles van me afschrijven en het is inmiddels 12.49 pm. Misschien ga ik nog even 45 pitten en dan snel uitchecken. Ik vlieg 's avonds dat is heel fijn, dan ga ik dan ook lekker slapen. Het regent hier als een malle, dus ik ga niet naar buiten. Het is sowieso veel te warm en ik wil
m'n energie sparen, en nu ik geen kamer meer heb zal ik tot 18.00 in de lobby moeten wachten. Misschien leg ik daar gewoon mijn hoofd even op tafel en doe ik zo even mijn ogen dicht, lol. En anders ff m'n nagels lakken, Skypen/Whatsappen, een boekje lezen of een puzzel maken. Relaxen in ieder geval. Helaas niet alleen maar positiviteit in deze blog, maar ik wordt straks weer helemaal zen als ik eenmaal in Australië ben, dat weet ik zeker! Ik heb er ook heel veel zin in en zij kunnen ook niet niet wachten om mij op te halen zei mijn oom. Heel leuk om te horen.
En mijn eigen kamertje is ook al klaar, echt zo lief!

Als ik bedenk wat ik allemaal mee heb gemaakt deze week.. Echt een gekkenhuis. Maar vooral veel leuke dingen en en vooral nieuwe ervaringen op gedaan. Weinig tot geen last van heimwee, maar ja, ik kan elke dag Skypen en op mezelf dingen doen vind ik ook prima en af en toe gezellig met wat mensen praten dus dat hielp ook mee. Maar soms mis je even een klankbord en vooral een knuffel, maar die krijg ik straks over minder dan 24 uur. Ik heb vooral zelf veel keuzes moeten maken en daar heb ik in het dagelijks leven nog wel eens wat moeite mee.. Dus heel goed voor me. Ik ben heel open, sommige mensen houden daar van en anderen vinden het te.. Well, this is me.. sorry... En nog plus punt, ik heb mijn Engels weer lekker geoefend en toch weer dingen bijgeleerd. TOP! :) Ik ben blij dat ik dit allemaal mee mag maken.

Het laatste dat ik wil zeggen is dat ik heel erg ontroerd was door het filmpje en de foto die bij Anneke gemaakt is het op het vrijdansen afgelopen zaterdag. Ik vond het zo lief! En het blijft voor mij moeilijk te accepteren dat mensen mij leuk of aardig vinden, ik vind het soms gewoon moeilijk te geloven.... Tja, weer heel open... Sorry! Nee geen sorry. Take it or leave it! Ik koester alle vriendschappen en liefdes die ik heb mijn leven. Mijn lieve familie, vriendinnen en vrienden. Het dansen, I am blessed... En nu moet ik ophouden, daar komen de tranen weer.... Ik ben nu wel zover, dat kan denken, ik ben wie ik ben en als iemand me niet aardig vindt, dan niet.. Ik ben blij met de mensen om me heen die me nemen zoals ik echt ben. Ik ben mezelf en als ik iets zou willen veranderen dan doe ik dat dus ook voor mezelf en niet voor anderen. Ik probeer altijd bij te leren en dingen som ook vanuit andere perspectieven te zien, dat verrijkt het leven vind ik. Nou, het is mooi geweest voor nu. Het is een mega lange blog geworden, maar ja, voor wie mij echt kent weet..... ik ben nou eenmaal van het uitgebreide lol. En ik klets graag hihi. Lieve schatten daar in Nederland, ik mis jullie en ben blij met een ieder van jullie in mijn leven! Ik heb nu (zelf hihi ) besloten om eerst maar even te gaan douchen zodat ik fris het vliegtuig in kan, het is toch weer 11 uur vliegen. Dan kan ik altijd straks nog even gaan slapen. ijn eerst volgende bericht zal komen vanuit Australië, DOWN UNDER! Nog steeds niet te bevatten dat ik daar straks ben hoor... Dat ik net als in het programma van Robert Ten Brink mijn familie in de armen kan vallen. En natuurlijk nog veel meer avonturen beven en nieuwe, mooie herinneringen maken! Ik heb meerdere brieven geschreven neer All you need, maar het mocht tot nu toe niet zo zijn! Ooit hoop ik dat mijn oom en nichtje ook naar Nederland kunnen komen zodat mijn moeder, zusje en nichtje ze ook weer kunnen zien. Met de kerstspecial van AYNIL ga ik toch weer mijn best doen met een brief!

Voor nu.. Skype en Whatsapp doen het wel, maar mijn oom vertelde dat bv Google en Facebook het niet doen omdat het een communistisch land is.. Zij hebben niet zoveel vrijheid dan wij... Ok, weer wat geleerd. Ik hoop dat ik de blog wel gepost krijg. Ik ben trouwens ook heel blij met mijn kleine toetsenbord! Super goedkoop gekocht en zo kan ik heerlijk snel tikken! Huh, krijg ik net ineens een melding binnen van FB... Farm Hero Saga. Vaag haha. Om 18.00 word op gehaald dor mijn taxi en ik heb nog genoeg eten om op te maken, chips, zoete broodjes, blegh hahahahaha. Ik overleef het wel! ;)

Lieverds, een hele dikke knuffel en kus van mij aan jullie allemaal! Dank dat ik dit met jullie mag delen! Love you! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ XXXXXXXX

Wow, ik zie net dat mijn reisdagboek al 601 x bekeken is!

  • 17 September 2014 - 10:55

    Marcel :

    Hey Tes, om ff op je verslag terug te komen; second floor is Amerikaans voor eerste etage, in Amerika is de begane grond zoals wij dat noemen first floor. Vandaar je verwarring. En idd in china is veel onderdrukking in de vrijheid van meningsuiting ( trouwens in cuba) bijvoorbeeld ook). Verder zie ik dat je veel dingen doet en meemaakt. Je zal zien dat je daar altijd wat van leert. Nou ga lekker genieten verder en groetjes vanuit Nederland.

  • 17 September 2014 - 10:59

    Elly De Vries:

    Wat heerlijk om je blog weer te lezen en al de leuke en minder leuke dingen mee te beleven wat een uitvinding internet!
    Ik dacht aanvankelijk dat je vandaag al in Ausie zou zitten maar de overnachting China was dus vandaag.
    Dus je hebt nog een reis voor de boeg.
    Alles gaat goed hier en wens je een goeie reis naar je familie!
    We missen je dikke kus je dansmaatje Elly

  • 17 September 2014 - 11:22

    Stefan:

    Goeie reis Tes!

  • 17 September 2014 - 12:51

    Els De Vries:

    Hoi Tessa, ik kan zo genieten van je blogs, het is net alsof ik meereis :) Ik vind je openheid ook geweldig, er zijn nog veel te weinig mensen die zichzelf durven te zijn of durven te zeggen hoe ze zich echt voelen. En daar gaat echt communiceren met anderen nou net over! Dus wat mij betreft: respect en bewonering Tess! Alleen reizen kan een heftige ervaring zijn, maar ook veel zelfvertrouwen geven en ik ken je niet zo goed natuurlijk, maar volgens mij ben jij behoorlijk gegroeid afgelopen week door wat je in die korte tijd allemaal hebt meegemaakt. En dat krijg je er allemaal gratis bij, een heerlijke bonus toch :)) kun je allemaal in je rugzakje meenemen, nemen ze je ook nooit meer af!
    Voor zo meteen in Australië: heel veel reisplezier en genieten van een warme knuffelomgeving, even niet meer alleen! Ook al was je dat nooit echt, er zijn hier zoveel mensen die dagelijks in gedachte bij jou zijn en dat zijn allemaal jouw verdiensten, zoveel positiviteit heb jij zelf geïnvesteerd, mag je heel trots en tevreden over zijn! Ik kijk uit naar je volgende blog, veel liefs, Els

  • 17 September 2014 - 16:13

    Paula:

    he moppie wat ben je toch lekker bezig met jezelf ,en ontdekken .ppfpf dat China is niets he meis.probeer nog effe te chillen voor je naar AUSTRALIË VERTREKT,ik zie het voor me hoe je straks heerlijk in de armen van familie kan vallen en daar de boel maar lekker onveilig gaat maken meis,geniet straks van alles ,en ben benieuwd naar je verhalen daar,dikke knuffel en tot snel xx

  • 17 September 2014 - 20:15

    Gerrie Priem:

    Hoi Tess had al geschreven , maar nu nog even naschrift haha.
    Je bent heel goed bezig wijfie en ben bere trots op je dat wou ik ff kwijt.
    Ik vind het top dat je dit allemaal in je eentje doet, ik heb dit nooit gedaan (was ook niet aan de orde) maar weet ook niet of ik dat gedurfd zou hebben. Maar jij doet het.
    Wat ik hoop is dat je wat meer uitgerust gaat worden bij oom Dick haha.
    Hoop dat je een goede vlucht hebt .. en heel veel plezier bij de Fam.xxx

  • 18 September 2014 - 12:45

    Yvanka:

    Lieve Tessa

    Geniet nu van je Avontuur
    bij je Famllie
    En je bent wie je bent waar je zekker
    trots op kan zijn ik kan veel van je leren
    En mis je zekker op dansen
    Veel liefs yvanka xxx

  • 19 September 2014 - 11:00

    Kimberley:

    Ach mn arme schaap, als je moe bent is alles je teveel, gelukkig heb je het allemaal overleefd en zit je nu lekker bij je oom :-) ik ga snel naar je volgende verslag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6186

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: