Blog 6; 18-09-2014 First message from doen undah! - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu Blog 6; 18-09-2014 First message from doen undah! - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

Blog 6; 18-09-2014 First message from doen undah!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 September 2014 | Australië, Mermaid Beach

Hello folks, this is my first message from down undaaaaa! :) Hier is het 22.57 pm. We liggen allemaal al lekker in bed, mijn oom, mijn nichtje en ik. Even terug naar gisteren. Het wachten in de lobby van mijn hotel in China is me goed afgegaan. Ik heb me lekker vermaakt met filmpjes kijken van mijn kleine prinses, lekker ff Skypen met mams, oma en Ger. Wat eten, nagels gelakt, opgemaakt, gewoon relaxed. Ik werd om 18.30 opgehaald door de taxi en die bracht me naar het vliegveld. Het was heel bizar, maar ik liep zomaar tegen de vrouw op die gisteren zolang op het vliegveld moest wachten en die ik uiteindelijk net meegenomen heb naar mijn hotel. Ze was super aardig, liet me zien waar ik in kn checken, ze wachtte samen met me en toen moest ze gaan, ze gaf me een knuffel en we wensten elkaar good luck en een goede reis. Leuk! Het was super druk overal en het inchecken had even wat voeten in de aarde. Eerst zei de dame van de vliegtuigmaatschappij dat er een probleem was. Ik vroeg wat, maar ze liep weg met mijn paspoort. Er bleek niets aan de hand, maar ik had het toch even warm. Er stonden mensen achter mij met 2 kleine kinderen die heel veel haast hadden en bijna hun vliegtuig zouden missen. Ik heb ze even voor gelaten en daarna ging alles goed. Ik heb nog even snel voor de terugreis vanaf Australië gekeken of het klopte qua prijs van de taxi, maar ik werd er niet wijzer van. Ik ga trouwens proberen om mijn ticket om te boeken en evt. meteen terug te vliegen met een korte tussenstop... Ik zou anders 2 dagen in China moeten blijven. Dat zie ik niet zitten. Maar dat komt allemaal later, eerst ff relaxen. Well, ik ging meteen door de paspoort controle, douane etc. Duurde allemaal erg lang. Overal trouwens, in Thailand, maar ook in Australië, je moet er echt de tijd voor nemen. Ik was nog net op tijd voor de shuttle bus! Daar ging ik dan... Eerst was het dag Thailand en nu weer bye China. Op naar Australië! Ik had er zoveel zin in en ik was ontzettend excited! Ik zat naast een jongen uit Taiwan die 9 jaar geleden naar Australië geëmigreerd is samen met zijn familie. We hadden even een gesprek en toen stegen we op. Het was zover..... Het personeel kwam na het opstijgen vrij snel met eten en dat kwam goed uit want ik had trek! Ik heb onderweg geslapen, een filmpje gekeken, een spelletje gedaan en toen waren we er... Het was geen 11 uur, maar 8 of 9. Prachtige luchten onderweg, mooie kleuren. De kaas die ik mee had genomen moest gecheckt worden en toen kon ik door. Ik merkte meteen hoe lief en vriendelijk iedereen was. Super! Ik wilde wel rennen zo nerveus en blij was ik. Toen kwam ik bij de arrival hal. Met de tranen in mijn ogen omarmden we elkaar. Echt helemaal super! Het was daar rond 8.30. Meteen in de auto naar huis. Lekker brood met kaas gegeten, OMG! Daarna even gezeten, het huis gezien, echt prachtig! Een hele rustige buurt, mooie vogels zoals jullie op fb al gezien hebben. We zijn s middags even lekker naar het strand gelopen en daar hebben gezwommen, gewandeld, schelpen gezocht en ik zag een hele grote libelle die vast zat in het zand. Die hebben we weer naar de kant geholpen. Erg mooi! Thuis lekker gerelaxed even een paar uur geslapen. Ik werd met open armen ontvangen, echt een warm welkom. Heerlijk geknuffeld en ik heb zelfs een eigen kamertje. Ik slaap in de oude kamer van mijn nichtje, die is omgetoverd tot logeerkamer en daarvoor was de nieuwe kamer van mijn nichtje de logeerkamer, daar sliep mijn oma altijd. Mijn oom heeft ook een aantal groentes in zijn tuintje staan en hij heeft bij de voordeur een bananenboom, waar hele kleine banaantjes aan groeien. We hebben heerlijk boerenkool gegeten. Toen ik mijn oom gisteren op Skype had mocht ik kiezen wat we zouden eten. Er was geen hutspot, dus het werd boerenkool. Heerlijk! Met een vega burger. Mijn oom en nichtje zijn ook vegetarisch. Top! Na het eten lekker op de bank gezeten, geskypt, gedoucht en nu lekker in bed. Morgen weer een nieuw avontuur! Dan ga ik met mijn nichtje een paar uur op bezoek bij mijn tante en kleine neefje die ik nog nooit gezien heb. Leuk ook! Verder zullen we wel zien. Mijn oom is zo lief en zegt dat ik hier thuis ben en lekker uit moet rusten en genieten. Ik voel me toppie! Vertrokken op 8 sept. en in Australië aangekomen op 18 sept. Mijn 2 geluksgetallen!

  • 18 September 2014 - 18:23

    Von:

    Voor mij heb jij het wel naar je zin! geniet lekker verder
    Knuffel Jaap en Von

  • 18 September 2014 - 18:47

    Gerriepriem:

    Hallo Tess,
    ik kreeg bij het lezen al tranen in mijn ogen, omdat ik het zo goed begrijp wat je voelt!
    Helemaal top!
    Ga lekker genieten bij je fam. dat is als een warm bad!
    Het lijkt mij zo relaxt en super om te ervaren hoe men daar leeft.
    Dat had ik toen ik mijn fam. Canada ontmoeten, en zag hoe ze daar leven.
    Heel veel plezier lieverd.xxx

  • 18 September 2014 - 19:35

    Paula:

    haha zie het helemaal voor me ,zat met natte ogen te lezen,dat je daar met open armen word ontvangen ,super ,je mag je lekker thuis voelen ,aan de andere kant van de wereld,nou meis geniet ervan ,en heerlijk chillen.
    en ben benieuwd naar alle leuke foto;s van je .nou moppie GENIETEN XXX

  • 18 September 2014 - 20:44

    Stefan:

    Mooi dat je er bent Tes! Fijne tijd daar! :)

  • 19 September 2014 - 11:06

    Kimberley:

    Wat fijn lieverd, eindelijk op de plek waarvan je zolang droomt....geniet met volle teugen mopje en wat china betreft dat zie je later wel weer :-) je hebt nog genoeg tijd...kuss

  • 19 September 2014 - 12:00

    Thea Kok:

    Hallo Tessa,
    Ik heb jouw blogs gelezen. Heel bijzonder wat je in zo'n korte tijd allemaal mee maakt.
    Nog heel veel plezier bij jouw oom in Australie.
    Liefs Thea

  • 19 September 2014 - 14:22

    Mam:

    Schat, het is alsof ik er ook ben! Zo leuk schrijf je!
    Heel veel plezier met iedereen daar. Tot skype's.
    Dikke kussen van je mams.

  • 19 September 2014 - 17:45

    Oma Cootje:

    lieve schat fijn dat je met liefde en open armen bent ontvangen
    begrijp heel goed dat je gespannen maar dat is nu over he?
    dat je al gezwommen hebt. het is net of ik er ook ben .misschien later
    eerst mn snoedepoetheeeel veeel plezier groeten en knuffels voor
    Zara Dicken voor Kerry dag lievert we missen je hoorxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6182

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: