10th Blog; Camping @ Darlington Park, Beaudesert - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu 10th Blog; Camping @ Darlington Park, Beaudesert - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

10th Blog; Camping @ Darlington Park, Beaudesert

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Oktober 2014 | Australië, Mermaid Beach

10th Blog; Camping in Beaudesert / Darlington Park

Lieve allemaal, hier mijn camping verhaal. En dat rijmt ook nog hahaha LOL.

We vertrokken zaterdag ochtend 30-09-2014. Mijn oom, mijn nichtje, een vriendinnetje van mijn nichtje en ik. Auto en de aanhanger ingepakt door mijn oom en daar gingen we, 100 km rijden.
Onderweg hele mooie dingen gezien, boodschappen gedaan, maar ik heb ook een gedeelte niet mee gekregen lol, zzzzzzzz. ;) We kwamen aan en ik zag een beekje kabbelen, bomen, gras en meer eigenlijk niet. Mijn oom begon met het kamp op te zetten, hij wilde het echt alleen doen... Hij deed het geweldig! Tijdens die periode nog geen vuiltje aan de lucht, maar toen het kamp helemaal ingericht was begon het...... Nee, eerst nog gegeten. De moeder van Lauren, het vriendinnetje van Zara had eten gemaakt voor de eerste avond, super lekker! Na het eten gingen de meiden hun tent inrichten, ik zou bij mijn oom in de tent slapen. Maar toen begon het dus echt.... Regen, onweer, bliksem, hagel!! Niet normaal! Het werd koud en vooral die hagelstenen waren zooooo groot, het hele veld lag vol en was wit! Een hele aparte gewaarwording. Schuilen was het enige wat we konden doen lol. Gelukkig stond het kamp al! Anders hadden we echt rechtsomkeerd kunnen maken. De meiden kwamen hun tent uit en riepen dat ie lekte en niet zo'n beetje ook. Hup spullen naar de auto.... Daarna checkte ik mijn bed even, maar ook mijn bed was voor het grootste gedeelte helemaal nat... Dat was voor ons duidelijk, wij sliepen in de auto. Mijn oom zag geen probleem en sliep gewoon in zijn bed in de tent, bikkel hoor. 's Avonds nog even met de meiden een kaart spelletje gedaan in de auto, gelachen en toen lekker geslapen. Het was een prima nacht behalve dan hoe je in een auto ligt hahaha, ik heb verder prima geslapen. De meiden iets minder zeiden ze.

Toen we wakker werden scheen de zon alweer heerlijk en die dag bleven we lekker bij ons kamp. Heerlijk die stilte. Ze waren wel met de verbouwing van een brug bezig, maar de beheerder van de camping zei dat het wel mee viel met de overlast. Mijn oom had al lekker een camping vuurtje aangemaakt, want we lagen er vroeg in. Elke avond trouwens, dus we waren vroeg wakker. Ik trouwens wel als laatste van iedereen. ;) Zo goed al mijn oom het kamp op kan zetten, kan hij ook koken. Heerlijk! En wat hebben die dag verder gedaan.. Een boekje gelezen, bij de creek water gehaald, gegeten, een puzzeltje gemaakt, in de zon gezeten. Allemaal niet te moeilijk doen, we zijn aan het kamperen dus ja, aanpassen en we gaan ervoor. Prima!
De volgende dag zouden we nog verder gaan, maar dan met schoenen, ik zeg beter idee! En wat we toen zagen....... of nou ik spotte 'm. Een wilde Koala beer!!! Dat komt echt zelden voor! Ik stond stil en zag iets naar boven kruipen in een boom... En ja hoor een Koala.... hij ging al snel achter bladen zitten, dus we konden m niet meer zien, het was ook aardig ver weg, dus een foto lukte niet. Good spot, zijn mijn oom ook nog. Het duurde bij hem 5 jaar voor hij zijn eerste Koala zag. Lucky me! :) Ik moest wel uitkijken, want er konden slangen lopen.... de 3 meest gevaarlijke en dodelijke wonen in Australie.... Super zeg hahaha lol. Verder hebben gepicknickt ergens ongeveer een half uurtje rijden vanaf het park. Onderweg heel veel koeien, stieren en paarden gezien. Sommige zelfs zo tam dat ze met hun hoofd in de auto kwamen hihi. Daar lekker geknutseld, gegeten en een spelletje gedaan.

Verder hebben we vogels gevoerd, ze kwamen op je zitten, bij mij ook op mijn hoofd, held dat ik ben not hahaha. Maar goed, het was erg leuk! Er waren nog meer dieren gek op me, mieren, muggen, alles prikte me. Bull antz.... grote, paars blauwe mieren, zo lief pfff.. steken als een malle. :( Maar ik heb ook weer heel veel lieve kleine beestjes gezien en ook van die vriendjes heb ik foto's lol. We hebben lekker aardappels gepoft bij het vuur, 44 home, een soort verstoppertje gedaan. Ook met mijn oom de laatste avond, in het donker.. Echt gelachen lol. 's Avonds komen er een soort wasbeertjes tevoorschijn daar, Possums heten ze. Zo lief! Ze wonen in bomen. De sterrenhemels waren ook awesome, ik heb heerlijk geslapen, elke dag rond 21.30 naar bed en vroeg weer op. Dat ga ik thuis ook eens vaker doen.... Echt, het voelt heel lekker. De meiden en mijn oom hebben me wel goed in de maling genomen.... Ze vertelden dat er een beest bestond dat de Dropbear heet. Ze laten zich vooral vallen op mensen... Nou, leuk.. Ik geloof meestal alles, dus dit ook. Zij wonen hier, ik niet, weet ik veel.... De laatste dag hielp mijn oom me uit mijn droom. Ze bestaan niet, hahahaha. Dombo! Ach ja, ik kon er wel om lachen. Het kamp wordt gerund door een echtpaar, zulke lieve mensen ook! Al heb ik hier tot nu toe alleen maar lieve mensen gezien. Ik heb ook zelf foto's gemaakt met de professionele camera van mijn oom, super vet! Ik krijg alle foto's van deze vakantie mee op een stick of cd, super! Ik heb zelf nu al 1.500 foto's pff. Af en toe even iets uitzoeken en binnenkort even een back up maken op een stick. Het zou zoned zijn als ik alles kwijt zou raken.

Kortom, of langom, ik heb alleen maar genoten, van alles dat ik heb meegemaakt... Toen ik bovenop een van die hoge heuvels stond dacht ik voor de zoveelste keer, ben ik echt hier in Australie... Niet te geloven dat ik dit allemaal mee mag maken.. Er gaan ook wel vragen door mijn hoofd af en toe, maar dat geeft niet. Dit is echt super! Ik geniet van elke dag hier.

Gisteren zijn we thuisgekomen, meteen even geskypt met mams en Ger. Heel fijn! Vandaag lekker thuis gewassen, bed verschoond, even gewandeld op het strand, orde op zaken gesteld wat betreft mijn reis en het omboeken. Dat gaat definitief niet lukken, dus we gaan er iets leuks van maken in China. Ik kan me nu goed voorbereiden en ik ga er straks uitgerust heen in plaats van oververmoeid hahaha. Het komt helemaal goed. Vanavond gezellig met mijn oom samen gegeten en gekletst. Mijn nichtje is bij mijn tante. En wat ik morgen ga doen? We will see! Er staan voor de rest van tijd nog hele leuke dingen gepland en er komen zeker nog heel veel leuke spontane dingen op mijn pad. Alles is leuk! Genieten ten top! :)


Bye for now en tot gauw! Ook dat rijmt, hahahaha.

Dikke X, Tess.

  • 02 Oktober 2014 - 14:50

    Kitsebillys:

    Helemaal top, wat zal jij een mooie foto'shebben gemaakt, tijd gaat hier heel snel is dat voor jou ook zo? Leuk hoor je verhalen we reizen echt met je mee bedankt daarvoor genieten he meis tot het volgende avontuur knuffels xxxxx

  • 02 Oktober 2014 - 15:04

    Kimberley:

    Leuk hoor mop, het werd al wat stiller aan de overkant ;-) kon je ook die possums aaien of bleven ze op afstand? Zo te zien geniet je met volle teugen...MOOI kusss

  • 02 Oktober 2014 - 15:20

    Oma Groenewoud:

    fijn lievert dat je het erg naar je zin hebt . Met veeel belangstelling
    lees ik je blok . Ik ben daar ook geweest wat is het daar mooi he?
    Ik mis je schat maar eerst nog even genieten van alles.
    je hebt gelijk,dat je niet in china in een hotel gaat .
    het is wel een lange zit , maar slapen ,lezen en zorg dat je wat te drinken
    en te eten zult hebben . Ben erg benieuwd naar alles wat je hebt meegemaakt.
    en ook naar de fotoos . dag lief met mij gaat het goed . groeten en dikke knuffels
    voor allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Oktober 2014 - 16:44

    Gerriepriem:

    Top Tess dat je zo geniet van alles.
    Heb je al op skype gesproken, dat was fijn, on je weer online te hiren.
    Er komen nog mooie weken aan voor.je. geniet ervan.Want voor je het weet ben je je weer hier in koude Kikkerland. Al hoe wel temp. Nu nog steeds goed is!Dag schattie veel plezier nog en de groetjes aan Dick.xxx

  • 02 Oktober 2014 - 16:52

    Mam:

    Je maakt zóveel mee, ik ben hartstikke trots op jou! ;-)
    Heel erg leuk dat ze mee kunnen lezen!
    Nog heel veel plezier met wat je allemaal gaat doen!!!!
    Dikke zoen en knuffel,
    Je mams

  • 02 Oktober 2014 - 19:06

    Wil Van Veen:

    Hoi Tessa wat een leuk verhaal van het kamperen zo fijn dat je het naar je zin hebt
    Mijn Oom en Tante hebben ook in Australië gewoont mijn oom werkte daar als lasser helaas zijn ze overleden. Met mijn verjaardag stuurde ze ooit en spelgoed caola . Nu ik jou verhaaltje lees moest ik meteen weer aan ze denken. Nou grietje nog veel plezier en hopelijk
    Tot je volgende blog dikke kus Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6180

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: