11th Blog; Afgelopen week - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu 11th Blog; Afgelopen week - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

11th Blog; Afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Oktober 2014 | Australië, Mermaid Beach

G'day mates!

How are ya there in Holland?
Whahaha, even zonder grap, hai allemaal, hier weer even een blog. Inmiddels een week verder, gisteren al even een ienieminie blog geplaatst, maar zoals beloofd hier even iets meer informatie.

Vrijdag 3 Okt. ben ik met de tram en bus naar dance-class gegaan.
Mijn oom moest vroeg werken en kon me niet brengen. Geen problem, grote meid, dus wekkertje gezet, vroeg op, klaarmaken om te gaan dansen haha. Eerst ruim 20 minuten lopen naar de tram, ik heb zelfs nog een stukje gerend om 'm te kunnen halen. Ik dacht dat je net als bij ons wel een ticket in de tram kon kopen, maar niet dus. Er was zelfs een bordje op het raam bij de bestuuder :"for safety, don't talk with the driver". Oke... dus dat werd zwart rijden lol. Onderweg in de tram even nagevraagd of ik in de goede tram zat voor de zekerheid, maar er ging maar 1 tram 1 kant op... wist ik wel, maar toch... Even aan de praat geraakt met 2 mensen, erg leuk. Mijn oom dacht dat ik tot het eindpunt mee moest, maar niet dus, 1 halte eerder. Ik werd ook weer super vriendelijk geholpen door een passagier toen ik vroeg waar ik de bus kon pakken, omdat ik mijn aansluiting niet wilde missen en dus geen tijd had om te zoeken. Helemaal top! Wel een duur buskaartje haha, dacht ik dat NL duur was! Nee hoor, als je een kaart koopt waar je vaker mee kan reizen valt het mee, maar een single ticket met de bus was 5,20 ofzo in Dollars en dat voor een paar haltes. Anyway, totaal niet boeiend natuurlijk, maar goed... Misschien komt het omdat ik een Nederlander ben? I don't know haha. Ik arriveerde op tijd! De line-dance teacher verontschuldigde zich dat ze me niet op kon halen die ochtend, heel erg lief! Heerlijk gedanst natuurlijk! 2 Way Kiss herhaald, iedereen vond het een hele leuke dans, super goed ontvangen dus!

Verder heb ik s middags lekker op t strand gewandeld. Even alleen, heerlijk.

En 's avonds heb ik dan eindelijk mijn vlucht naar Sydney geboekt!
Super!!!!!!!!!! En een Australische line-dance teacher die daar woont waar ik contact mee heb gekregen zei dat ze het super leuk vindt om me te ontmoeten, me dingen te laten zien, met me te dansen en ik mag zelfs bij haar en haar man logeren! Hoe leuk is dat... Dit avontuur wordt vervolgd! Donderdag 16 Oktober ga ik er heen en Zondag 19 Oktober vlieg ik terug. Dan ben ik nog lekker even 2 dagen op de Gold Coast met m'n familie.

Zaterdag 4 Okt. ben ik samen met Liz (line-dance teacher) en een van haar students Linn naar een meeting over chemical free products voor in de huishouding. Heel erg interessant! Eerst 's ochtends bij haar thuis heel even gewerkt aan onze nieuwe dans, die we samen zouden schrijven. Daanra in de auto en op naar Brisbane. 's Avonds samen met mijn oom, nichtje en Liz naar een nachtmarkt geweest bij ons vlakbij, even lekker wat gegeten, naar een bandje geluisterd en toen naar huis.

Zondag 5 Okt. gingen mijn nichtje, mijn oom en ik wandelen in Springbrook. Ongeveer 30 minuten rijden vanaf ons huis. (ons huis ook echt hahaha) 4 kilometre duurde de wandeling. Het was werkelijk waar prach-tig!!!!!! Super mooie watervallen gezien, mooie uitzichten, een hele grote hagedis, een grote kreeft, mooie bomen, gewoon echt super! Nog steeds geen slang gezien, maar dat is misschien maar beter ook... Er zijn trouwens geen beren in Australia. ;)

Maandag 6 Okt. eerst naar dance-class. Deze keer op een andere locatie. Erg leuk ook! Daarna samen met Liz geluncht, bij haar huis nog even aan onze dans geknutseld en later nog even met Liz en mijn oom naar een korte meeting over de chemical free products. 's Avonds lekker op de bank de film " Alice in Wonderland" gekeken.

Dinsdag 7 Okt. heb ik lekker geshopt in " Robina's Shopping Centre."
Wat leuke dingetjes gekocht! Thuis gekomen nog even naar onze dans gekeken.... en voor ik naar bed ging de wekker deze keer goed gezet voor een nachtelijke Skype sessie met de familie in NL. Jaaaaa, gelukt! Erg fijn om vooral even mijn kleine monstertje te zien en even te praten met iedereen en ook te zien op beeld! Mijn wekker ging om 03.00 am en toen we klaar waren om 03.30 am kon ik niet meer in slaap komen..... echt erg.... Ik heb een uur wakker gelegen en de wekker ging weer vroeg omdat ik ging dansen lol. Nu verder naar.....

Woensdag 8 Okt. gisteren dus...... dance-class @ Sharks. Liz was jarig, dus dat hebben we gevierd. Ik heb 3 dansen herhaald. Bij de beginners " Smokey Places" en bij de gevorderden, " 2 way kiss", Gambling Man" en de nieuwe dans van Liz en mij uitgelest. Het gaat me steeds beter af in het Engels LOL. Ook op deze locatie was iedereen zo super aardig en lief! We hebben heel veel dansen gedaan die wij in NL al tijden niet meer doen. HELAAS! Dansen zoals " Come Tomorrow", "Bang Bang", " Windy City Waltz", "Patient Heart" en "Jump on a Ride." Echt super om die weer te doen! Na weer wat groepsfoto's te hebben gemaakt hadden we een ladies lunch in de Southport Sharks club, heel erg leuk! Heel gezellig met alle vrouwen en trouwens 1 man ook! ;) Een van de ladies heeft me super lief weer thuis gebracht.
's Avonds heerlijk gegeten samen met mijn oom en weer goed gesprek gehad aan tafel. De nodige tranen kwamen er ook weer aan te pas, maar ze waren prima.... T gaf lucht en nieuwe inspiratie. ;)
Het was de 8e, een van mijn geluksgetallen.... mijn maand qua sterrenbeeld en de eclipse zou vanavond bij ons goed te zien zijn... In eerste instantie was het zwaar bewolkt en ik was eigenlijk doodmoe, maar ik wilde toch wakker blijven om te kijken of het opentrok. Uiteindelijk een volle maan gezien, maar niets bijzonders.... Jammer! Wel een foto gemaakt natuurlijk. ;)

Vandaag; 9 Okt. Heb ik geen wekker gezet, ik moest echt even bijslapen.. Ik werd lekker chill wakker, gedoucht, aangekleed, gegeten en toen wandelschoentjes aan, rugzak op en over het strand wandelen naar Surfer's Paradise. Het was ong. 45 minuten lopen. Ik vond het een heerlijke strandwandeling! Ik begon met oordopjes in, maar toen ik op het strand kwam heb ik ze afgedaan. Waarom naar muziek luisteren als ik ook lekker de zee kan horen. Even de wind door mijn hoofd. Onderweg nog geprobeerd 3 insecten te redden die in het zand lagen, maar ze waren helaas al verdronken... :( Tja, nature I think?
Ik heb even rondgelopen en geluncht, rond gelopen en toen belde mijn oom dat hij in de buurt was. Even samen een ijsje gegeten en nog wat rondgelopen en toen waren we er wel klaar mee. Ik had niet zoveel zin om weer een paar uur in een overdekt winkelcentrum te lopen... We hebben mijn nichtje van school gehaald, leuk, kon ik even haar school zien en nu ben ik mijn blog aan het schrijven! Morgen arriveren er nog 2 mensen uit Nederland die bij mijn oom verblijven, dus het wordt full-house LOL.

Over 2 dagen is er dan eindelijk een Social Dance Event! Zaterdag avond van 06.30 tot 23.30 kan ik helemaal los gaan! Een heerlijk vooruitzicht! En ik word ook nog super lief door iemand opgehaald en thuis gebracht!

Nou lievies, jullie hebben weer even iets te lezen!

Dikke kussen van mij en tot gauw!

Love you all xxxx

  • 09 Oktober 2014 - 11:05

    Kitsebillys:

    Weer leuk verslag Tes zo super leuk dat je kan dansen wat is het ook een super hobby, hoop dat je een super dansavond hebt, bedankt weer voor je super leuke verhaal knuffels van hier xxxxxxgeniet

  • 09 Oktober 2014 - 11:09

    Mam:

    Wat ontzettend leuk om zo een beetje bij te blijven schat!
    Fijn dat je je zo goed vermaakt daar.
    Nog heel veel plezierio!
    Dikke kussen van je mams

  • 09 Oktober 2014 - 11:17

    Gerrie Priem:

    Wat weer ontzettend leuk om je verslag weer te lezen.Net of je er zelf bij bent haha. nou je beleefd genoeg! En wat gaat de tijd snel!! Nog even genieten daar Tess.Super dat je ook zulke leuke mensen allemaal ontmoet! En wat een mazzel dat ik nog op laatst zei tegen je neem toch je dansschoenen maar mee want je weet maar nooit!! Haha pfff gelukkig.Fijne tijd nog ..en ik hoor je weer op Skype! Knuffel xxx

  • 11 Oktober 2014 - 15:49

    Steef:

    Wat n mooie avonturen weer Tes! Ga zo door! Erg leuk om te lezen iedere keer ;) Liefs van ons drietjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 6173

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: