12th Blog; Plan B - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu 12th Blog; Plan B - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

12th Blog; Plan B

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 November 2014 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk weer even een blog.
Ik zit nu in de trein richting Noosa, ik heb al 1 bus en 1 trein gehad en ik deze blijf ik 2 uur dus ik heb even rustig de tijd. ;) Ideaal mijn lichtgewicht blutooth keyboard, TOP! Ik weet eigenlijk niet eens meer wat ik het laatst geschreven heb haha. Ik begin maar gewoon ergens bij vier weken geleden.

Zaterdag 11-10-14 was het dan eindelijk zover... de dance social bij Liz. Ik had er zo naar uitgekeken. Ik werd ook nog opgehaald en thuisgebracht, super! Ik had ruim van tevoren bedacht wat ik aan deed etc. En ik dacht dat ik nog genoeg tijd had om te chillen. Om 17.50 zou ik opgehaald worden en moet ik gegeten hebben. Jullie voelen 'm misschien al aankomen... ik moest dus weer haasten haha. Ik belde de man die zou komen halen, even checken waar hij was... Oeps, hij was al onderweg.. Eerder dan verwacht.. stressssss. Ik moest nog van alles doen. Eindstand, zonder 1 stap te hebben gedanst bezweet als een otter en zonder eten in mijn buik stapte ik fashionably late in de auto. Hij kon er om lachen gelukkig. De dans avond was heel erg leuk. Iedereen had iets te eten meegenomen en dat kwam goed uit hahahahaha. Ik heb me lekker kunnen uitleven en genoten met de meiden. Je kan het dansen hier niet vergelijken met thuis en dat probeer ik ook niet te doen, maar ja anders is het wel. Maar ik geniet van elke stap die ik dans, van elk liedje dat ik hoor en ik gedachten komen mijn dans vrienden en vriendinnen regelmatig voorbij.

Zondag hadden we een familie uitje. Nick en Deborah zijn vrijdag aangekomen en gingen ook gezellig mee!
Had ik al verteld wie dat zijn? Niet dacht ik.. Nick is de peetzoon van Dick, zijn vader is Dick's beste vriend en mijn moeder was vroeger vriendinnen met zijn moeder. Ik ken hem vanaf dat hij baby was, maar we hadden elkaar heel lang niet gezien. We vonden eigenlijk wel dat ik zijn grote zus was en hij mijn broertje. Dus bij deze had ik er ook een broertje en een schoonzusje bij, super leuk! Zij kwamen voor werk hier, mijn oom helpen een ap te ontwikkelen. Een gezondheisapp. Super vet!!
Terug naar het familie uitje. We gingen met mijn oom, tante, haar man, mijn neefje en broer en zus naar South Stradbroke island. Oh ik vergeet 2 mensen!! Mijn achternichtje is ook in Australia, was in contact gekomen met Dick en zo belandde zij; Lotte en haar reismaatje ook bij ons thuis de ochtend dat we weggingen, dus zij gingen ook mee, super leuk! Ik had haar nog nooit gezien, ze bleek ook uit Amsterdam te komen etc. echt leuk om elkaar te leren kennen. Zara was met school op zeilkamp dus die was er helaas niet bij. We reden met de auto naar de haven en daar vandaan gingen we met de boot naar het eiland. Daar hebben we gezwommen, gewandeld, gegeten en gedronken, wilde Wallabies gezien, ze zijn daar heel erg tam en we konden zelfs met ze op de foto, selfies hahaha. Het was heel erg mooi, een top dag.

Maandag 13-10 heb ik dezelfde wandeling gedaan als die ik met Dick en Zara heb gelopen, maar nu met Lotte en Ronald. Het was erg gezellig. 's avonds lekker zuurkool gegeten en een food docu gekeken.

Dinsdag lekker met z'n allen naar het strand geweest, boodschappen gedaan met Lot en Ronald, wij zouden gaan koken. Ik had zo'n zin in een lekker broodje, dus ik dacht... een kaascroissant, daar heb ik zin in.. En daar ging mijn lekkere broodje. Het bleek een croissant met kaas en Vegimite of hoe je het ook mag schrijven. Lotte had me er al voor gewaarschuwd dat het heel vies was en ja dat was het ook! Blegh.. Ik heb 'm ook NIET opgegeten! Het koken is ook gelukt en we hebben gezellig met z'n allen gegeten

Woensdag ben ik met Zara en Kerry naar Bayern Bay gegaan. Daar hebben we gewinkeld, op het strand gelegen en als laatste zijn we naar het meest oostelijke punt van Australia gegaan. Het uitzicht was prachtig, we hebben walvissen gezien en ik blijf me verbazen over hoe mooi Australia is.

En donderdag was het dan zover, ik ging naar Sydney! Kate ontmoeten en heel veel leuke, nieuwe avonturen beleven. En of ik dat heb gedaan! Ik heb elke dag gedanst, verschillende dansen uitgelest, in ben naar Dee Why beach geweest, ik heb de Blue Mountains en de three Sisters gezien. We zijn naar een grote Christmas shop geweest waaar ze leukste en gekste dingen hadden. Ongelofelijk dat ik in Oktober al in zo'n winkel liep, zou ik in Nederland ooit doen haha. Ik ben (natuurlijk) nar Max Brenner geweest, we hebben ons kapot gelachen met het Squickavoicen. Voice opnames met een chipmunk stem echt geweldig. Ik heb Darling Harbour gezien, de Harbour bridge, Opera house, champagne gedronken, zaterdag naar een dace social zondag ging ik weer naar huis. Kate was zo gastvrij, we hebben ontzettend gelachen, ik ben blij dat ik haar heb leren kennen. Bij het dansen daar kreeg ik echt goed heimwee naar thuis... Ik deed daar heel veel bekende dansen we thuis ook altijd doen, veel van Ria en tja, daar had ik het even moeilijk mee, maar goed whatever lol.

Zondag vloog ik weer naar de Gold Coast en daar kwamDick me halen. We gingen naar een festival in Currumbin. Muziek en eten, plat gezegd haha. Leuke easy going sfeer, bij het strand, live muziek echt gezellig.

Vanaf daar zou het nog maar 2 dagen zijn voor ik naar China zou vliegen om vervolgens weer terug naar NL te gaan.. Maar dat liep even anders... Door de verhalen van Lotte en Ronald kreeg ik ook de travel bugs en ik wilde sowieso al graag blijven gewoon omdat ik hier zo geweldig vind. Alles eigenlijk.. De mensen,de mentaliteit, het weer, de omgeving, het is super! Ik mis mijn familie, mijn vriendinnen en vrienden, mijn dans maatjes, maar gelukkig hebben we Facebook, Whatsapp en Skype! Ik weet niet eens meer wanneer maar ik ben vlak voor ik weg zou gaan, ik denk een week ervoor begonnen met alles te regelen zodat ik hier kon blijven. Er moesten ook dingen in NL geregeld worden en dat hebben mijn lieve mams en BFF Gerrie op zich genomen. Dankzij hun is het mede mogelijk gemaakt dat ik hier nu nog ben. Top meiden, heel veel dank hiervoor. Ik ben hier zo dankbaar voor1 En in die week ben ik druk aan de slag gegaan. ;) Er zijn ook dingen die ik hier liever niet neerzet, maar als ik weer terug ben vertel ik dat wel persoonlijk. Eindstand.... het was gelukt, ik kon blijven! Ik was al druk bezig met het zoeken naar werk, maar dat viel niet mee. Tussendoor heb ik nog gesurft 2 x, 1 x op ons strand lol en 1x in Burleigh Heads, een plaatsje vlakbij. Het viel niet mee, maar goed ik heb op een surfboard gelegen en n 10 seconden pleurde ik er weer vanaf . Misschien vorderen mijn surf skills nog in de aankomende tijd, who knows!

Intussen ben ik hier een paar x bij de orthodontist geweest omdat ik ergens last van had en aan 1ding konden ze niets den, dus ik laat het nu voor wat het is en ik zie wel hoe het gaat als ik terug kom.

Afgelopen maandag had ik interview (sollicitatie) in Brisbane bij een gezin, maar uiteindelijk nam hij iemand anders aan. Na een goed gesprek met mijn oom heb ik de beslissing gemaakt om te gaan doen waarvoor ik gebleven ben... Meer van dit prachtige land te gaan zien! Oke, Plan B is dat er is geen plan is. Ik ga op pad en zie wel hoe en waar ik eindig. Het kan zomaar zijn dat ik over 6 weken thuis ben, maar het kan ook zomaar zijn dat het nog 3 maanden duurt, nobody knows. En eerlijk, that scars the hell out of me.... Maar, ik wil het en het is goed voor me, dit is mijn droom, dus ik ga het doen! Ik zou hier wel kunnen wonen! En wie weet gebeurd dat ook wel, als ik het wil gebeurd het. ;)

De laatste dagen van mijn stay in the Gold Coast heb ik Rock Climbing gedaan, mijn nichtje heeft daar les in elke week en wij gingen een keer mee. Tot het topje ben ik geweest! Ik heb gereden in de auto van mijn tante, erg leuk aan de andere kant van de weg. Even wennen, maar heerlijk om weer even achter het stuur te zitten! Vrijdag heb ik Eternal Secret uitgelest, die ik in Sydney had geleerd, zo zo mooi! Ik werd gehaald en gebracht door Faye, mijn Australische mams. Ze vertelde dat ik als een dochter voor haar ben en ik voel me heel fijn bij haar. We zijn allebei Ram en kunnen het heel erg goed met elkaar vinden.

Zaterdagochtend deed ik mee aan film opnames voor de app, vroeg op, maar erg leuk om te doen! Tegen de tijd dat ik thuis ben heb ik de video ervan. 's Middags gingen Nick, Deb en ik naar Surfers. Daar had ik nog geen Max Brenner gehad, dus dat heb ik gedaan, nu heb ik alle filialen in the Gold Coast gehad, hahahaha. CHECK!
Daarna hebben we nog gewinkeld in Pacific Fair. En vanaf daar gewandeld naar huis. Ik kon niet meer!

Zondag heb ik gekookt, als een soort afscheidsdiner lol. Hutspot! Typisch Hollands! En het is nog goed lukt ook! Maandag zou ik nog 1 dag,, ja ja echt de laatse keer gaan dansen en mijn Aus. mam vroeg ik kwam logeren, zodat ik hun hondje kon zien. Leek me heelerg leuk Na het eten kwam ze me halen en vanaf het moment dat ik binnen kwam tot het moment dat we maandag ochtend weggingen kon ik bijna niets doen zonder mijn nieuwe bestie Gypsie. Ze heeft een tenen fetisj en ze houdt van bijten haha, dat heb ik gevoeld. Maar ze week geen seconde van mijn zijde, ze heeft zelfs mij mij op bed geslapen boven op me, in de wc en in de douche overal wilde ze mee naartoe hahaha. Het was een korte nacht, gek genoeg kon ik niet in slaap vallen en ik dacht eindelijk een klein beetje uitslapen, dat is namelijk heel moeilijk met een full house thuis, maar nee helaas 5.15 am was ik klaar wakker... Paps maakte mijn ontbijt en rustig aan ging ik me klaar maken voor mijn laatste dans dag. Eerst nog even langs de ortho voor de laatste keer. Het was een geweldige dag! Weer 2 dansen uitgelest, heerlijk gedanst, gelachen en geknuffeld met de meiden. Het was een moeilijk afscheid, maar ik eet dat ik terug kom! Ik heb mijn koffer omgewisseld voor de backback van mijn oom, dus voor ik naar NL ga eet ik zeker dat dat dat mijn eindbestemming wordt. Ik ben zo ontzettend dank baar voor alles wat ik nu al heb mogen mee maken. En ik moet nu alweer m'n tranen wegduwen, maar echt, ik heb al zoveel mooie dingen gezien, zoveel nieuwe vrienden gemaakt ie echt oprecht zijn, me neen zoals ik ben, zoveel plezier gemaakt, gelachen, gehuild, zoveel geleerd! En ja, daar word jk een gelukkiger mens van.

Na de dans ochtend geluncht met mams, paps, Liz en een dansstudent van Liz. Daarna op naar de volgende dans class, of nou class. 2 uurtjes vrijdansen. Het was leuk! Daarna heeft mams me naar huis gebracht. Ik ben meteen begonnen met mijn tas inpakken, maar het was niet al te makkelijk. Uitzoeken wat blijft er hier, wat gaat er mee, heb ik wel genoeg of heb ik teveel. Twijfel, twijfel, twijfel. Anyway, het is uiteindelijk gelukt. Ik lag wel weer laat in bed, maar om 9.45 am zat ik in de eerste bus richting Noosa. Onderweg weer heel wat meegemaakt.

Tot en met de 2e bus ging alles goed, tot ik daar uitstapte en geld wilde pinnen... Ik had 5 verschillende ATM's geprobeerd, maar ik bleef het bericht krijgen dat ik contact met mijn bank op moest nemen. Ik kreeg het spaans benauwd. Ik had wel een creditcard bij me, maar toch. Ik pin liever met mijn gewone pas. Anyway, ik had 20 minuten gelopen met mijn zware tassen, waarvan er ineens een heupband afbrak. :( Ik moest wachten op de bus, maar die bleek niet te komen voorlopig... Wachten op een andere bus en een stukje lopen dan maar.. Aangekomen in het hostel wachtte ik 20 minuten voor er iemand bij de receptie verscheen. (chill dude, it's all good, no hurry) Ze liet me niet inchecken voor ik betaald had, dus ik wilde met creditcard betalen. En toen bedacht ik me dat ik de code niet meer wist... Ik had m speciaal aangeschaft voor mijn vakantie, just in case dus ik had 'm nog maar 1 gebruikt ofzo. Ik had de code ergens op geschreven, maar ik had m'n papieren bij mijn oom gelaten. Ik belde 'm en hij zou zoeken, maar kon niets vinden. Uiteindelijk een half uur later toch gevonden, ik kon betalen en eindelijk mijn spullen kwijt. Ik zag m'n moeder online op Skype en die heeft meteen de bank voor me gebeld... Wat bleek nou... ik had werelddekking (pinnen buiten Europa) uit laten zetten op een bepaalde datum omdat ik eigenlijk op 23 Oktober weer terug zou zijn in Nederland. Er was dus niets aan de hand en ze kon het zo weer aanzetten. Ik moet echt leren niet meteen in paniek te raken... want ook in dit geval was het weer voor niets. Anyway, ik slaap op een kamer met 3 mannen, ik slaap in een stapelbed (boven) en er is oplaadpunt in de kamer lol. Erg funny. Ik ben even naar een supermarkt in de buurt geweest en ik was al een beetje voorbereid, maar de soep die ik gekocht heb was echt heel vies! Zometeen maar een broodje pindakaas, want dat heb ik maar meteen meegenomen. ;) Ik ga vanavond vroeg naar bed, want ik ben erg moe.. Hopen dat ik hier wel een beetje slaap, maar we zullen het zien. Volgens mij heeft een van deze drie gasten een scheet ineens gelaten pfffff.. Dat beloofd wat hahahaha. En ze roken ook nog alle drie! Niet dat het binnen mag, maar goed. Ik ga nog even iets eten, een plan voor morgen maken en nog even chillen en dan naar bed.

Dit was het dan weer even voor nu.

Lieve mensen, love and miss you all.
Heel veel liefs en knuffels van mij!
En tot wanneer? Geen idee, we'll see!

XXXXXXXX

  • 04 November 2014 - 10:55

    Trudy:

    Hai meissie fijn te lezen dat je het zo toppie hebt! We missen je hier ook hoor! Geniet er lekker van! Heel veel knuffels van hier! Xx

  • 04 November 2014 - 12:00

    Elly De Vries:

    Wat een avonturen weer meis geniet aan deze kant van je verhalen en dat je het zo naar de zin hebt.
    Natuurlijk missen we jou ook vooral de komende weken met al die speciale evenementen zo raar dat jij er niet bij bent!
    Maar wat je nu ervaart en beleefd daar kan dansen niet tegenop hier zul je geen spijt van krijgen.
    Heel veel plezier lieverd.
    dikke kus van Waka

  • 04 November 2014 - 12:53

    Wil Van Veen:

    Hoi grietje wat een prachtig verslag. Ik hoop dat je verdere reis prachtig wordt
    Let goed op je zelf enlaat snel weer wat horen
    Dikke kus

  • 04 November 2014 - 13:07

    Gerrie Priem:

    Leuk Tess om te lezen, wist natuurlijk al een hele boel, maar nu nog wat extra's!
    Hoop dat je een hele leuke tijd weer gaat meemaken, wat ongetwijfeld gaat gebeuren.
    En als het even anders is, rustig blijven.. niet in paniek raken! Komt altijd wel op zijn pootjes terecht.
    Nou lievie hoop dat je lekker slaapt, en morgen weer een nw dag! Rice en Shine!
    Missen je wel.. maar dat komt allemaal ook weer goed, voor je het weet is het voorbij, dus geniet ervan!!!
    Voorzichtig en dikke kusxxxx

  • 04 November 2014 - 13:41

    Mam:

    Fijn om alles mee te lezen schat. Ik ben blij dat je het aandurft om de rest van je vakantie te gaan backpacken.
    Gelukkig kon ik je helpen met de bankpas.
    Inderdaad.........chill en raak niet zo snel in de stress!
    Beetje gek jij met 3 mannen in 1 slaapkamer.....maar dat zal wel aan mij liggen hahahaaa
    Dag schatje, tot snel weer en heel veel plezier!
    Namasté

  • 04 November 2014 - 15:25

    Oma Co :


    hoi lievert wat een te gekke tijd heb je .!!ik heb je verhaal gelezen
    en vindt je een kanjer ben harstikke trotsop je .
    doe voorzichtig en let goed op . heeeel veeel lol en plezier ! geniet er van
    dag schat tot de vgl.blog

  • 04 November 2014 - 21:07

    Hetty:

    Leuk om te lezen, blij dat je het zo naar je zin hebt, maar mis je wel. Hoop dat je nog veel leuke dingen gaan doen, en dat je op leuke plekken terecht kom. Pas goed op je zelf, maar vooral heb een hoop lol. Knuffel en xxx.

  • 07 November 2014 - 07:29

    Kimberley:

    Wauwwie schat helemaal super....tess en zoveel avonturen en maar weinig in paniek raken, ik herken je bijna niet meer ;-) vind dat je het super doet hoor schat, dit is echt goed voor je, even loskomen van je familie en vrienden hier en dingen doen waar JIJ gelukkig word. Ben erg blij dat je je eigen plan trekt en doet wat JIJ graag wilt. Ben trots op je...uiteraard kom je ook minder leuke dingen tegen maar ja dat heb je hier toch ook? Daar schijnt tenminste de zon hahah volgens mij sla jij gewoon de hele winter over hier ;-) neem je tijd en doe wat goed voelt voor jou...hoop dat die gasten je je bed niet hebben uitgeruft hahahah

  • 11 November 2014 - 21:04

    Olga:

    Hoi Tessa
    Heb net heerlijk al je blogs gelezen
    Wist hem niet en heb het gisteren van Elly gehad
    Dat had ik haar zondag gevraagd toen we in Didam waren
    Knap van je wat je allemaal heb ondernomen spannend en ook wel eng af en toe
    Zou het zelf niet durven
    Dus blijven genieten van alles je leeft maar een keer
    XXXX

  • 13 November 2014 - 12:19

    Steef:

    Wat een prachtig verhaal weer Tes. Hoop dat je nu een mooi tweede deel tegemoet gaat. Wat geweldig van je om die stap te hebben gezet omdat Australië je droom is en je er gewoon voor kiest langer te blijven. Topper!

    Ik ga je binnenkort echt snel ff spreken. Misschien kunnen we een keer een skype-moment plannen.
    Liefs van ons alle drie,

    Steef, Wiets en Juliette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 6175

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: