9th Blog; 26-09-2014 - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu 9th Blog; 26-09-2014 - Reisverslag uit Mermaid Beach, Australië van Tessa Jansen - WaarBenJij.nu

9th Blog; 26-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 September 2014 | Australië, Mermaid Beach

Bonjourrrrrrrrrrrr!

Hier weer eens een blogje!
En zal voorlopig ook even de laatste worden, want morgen gaan we kamperen. Samen met mijn nichtje en een vriendinnetje van haar. 5 dagen gaan we. Totally back to basic. Geen internet, geen douche, geen wc, heel veel zin in, maar geen blogjes dussss. ;)

Ik zal even wat highlights van de afgelopen dagen vertellen (van wat ik nog weet lol) en dan ga ik lekker naar bed, het is alweer veel te laat, lol.

Zondag 21-09-2014:
Mijn oom heeft heerlijke hazelnoten chocolade gemaakt. :))
Samen gewandeld op het strand. Ademhalingsoefeningen gedaan en een overdenk / emotie momentje. Tranen met tuiten, maar helemaal goed..

Maandag 22-09-2014:
's Ochtends lekker thuis gebleven met mijn nichtje en 's middags even gewinkeld in Australia Fair. Een winkelcentrum niet ver hier vandaan. Ook gezellig een film gekeken; Percy Jackson.

Dinsdag 23-09-2014:
Overdag thuis gebleven, 's middags even naar het strand geweest en samen met mijn nichtje Lasagne gemaakt. Dit was voor mij de eerste keer lol.... Het was super goed gelukt! En na het eten was het dan zover... Ik ging een dance class bezoeken. Oh, wat had ik zin om me even uit te leven op de dansvloer. Ik had van tevoren al per mail contact gehad met de lerares, ze was super aardig. En niets was minder waar. Ik werd meteen geknuffeld en met open armen ontvangen. Heel Australie is een warm bad, ik zweer het je. Iedereen is zo ontzettend vriendelijk, lief, niet te begrijpen... Iedereen was heel erg aardig. Ik kende redelijk wat dansen, maar wat ik niet kende heb ik gewoon mee gedaan. Goed voor de hersentjes hihi. Ik heb lekker Alcazar, All I Can Say, Raggle Tagle, Walk Alone en nog wat bekende gedaan. Ik heb me wel iets ingehouden op de dansvloer hahaha, ik ben thuis gewend om echt heeeeeulemaal los te gaan, maar ik voelde me heerlijk op de dansvloer. Alsof er even een ander persoon stond. Genieten was het!

Woensdag 24-09-2014:
We gingen op pad.... naar Brisbane.. Met de trein... was de bedoeling. Auto bij de trein neerzetten en zo verder reizen. Maar we schrokken ons kapot van de prijs... 35 dollar voor 1 persoon! De auto zou echt goedkoper zijn... Oke, dan met de auto... In Brisbane aangekomen hebben we lekker rondgelopen en later zijn we een museum in gegaan. Er waren bepaalde stukken waar je voor moest betalen en een paar dingen waren gratis. Het was heel onduidelijk wat betaald was en later bleek dat we wel een stuk waar je voor moest betalen gratis hadden gezien hahaha. T was wel erg interessant... En echt bizar om te zien hoe groot en veelzijdig Australie is en hoeveel je er allemaal kunt bekijken en beleven. Ik weet wel dat ik hier veel te kort ben om alles te kunnen zien wat ik zou willen. Ja duh, natuurlijk... Ik ben blij met elke dag die ik hier ben... De zee verveeld nooit en alles voelt hier fijn. Ik zit me vaak af te vragen hoe het zou zijn om hier te wonen... Pff... en dan.... mijn familie, vrienden, dansen, mijn nichtje... moeten missen? Ik word er naar van als ik er aan denk.. Ach, je hebt Skype.. nee, dat voelt voor mij niet als genoeg.. Ja voor 6 weken, maar ik ben toch wel weer blij als ik iedereen zie... Maar dit land is betoverend.. Nog meer vragen die in me opkomen. Gelukkig hoef ik ze niet nu allemaal te beantwoorden, maar prober ik het maar op me af te laten komen.

Ahum, even terug naar de orde van de woensdag... Museum hadden we gehad, we zijn verder gelopen en toen we kwamen voor de 2e keer langs de chocoladebar van Max Brenner.... Tja, daar moesten mijn nichtje en ik echt iets nemen natuurlijk. Niet goedkoop, dat zeker niet, maar wij als chocolat lovers gaan er voor. En OMG OMG OMG wat was het hemels!! Ik had een Addictive Cigar...... of eigenlijk 2.. pfff. niet te doen. beter dan.... nou.. Echt! LOL. Na deze gelukservaring liepen we terug naar de auto. Onderweg zagen we overall groente en fruit in de grond staan. Allerlei soorten; mint, lavendel, bloemkool. wortel etc. echt heel leuk. Bloemen stonden er ook heel veel. Tja, hier laten ze het allemaal wel netjes in de grond staan.... Mijn nichtje wilde graag nog even naar de Ikea. Ook die hebben ze hier lol. Nou, vooruit. Ik zou wel in de auto blijven. Ik was moe genoeg, pijn in m'n knie en ik had hoofdpijn. Ik gok van het te weinig gedronken hebben die dag.. Het duurde en het duurde maar, ik had niet verwacht dat het zo lang zou zijn lol... 1.5 uur. Maar LOL had ik allerminst.. Ik moest eigenlijk niet al te lang nadat ze naar binnen waren naar de wc. Ik kreeg de sleutel niet uit het slot.... Telefoon van m'n oom lag in de auto, dus ik kon hem niet bereiken... Dat werd wachten. Oh men.... wat duurt wachten dan lang. Nou, ok, mijn oom kwam terug.. extra geld halen lol. Ik rende meteen mee terug de winkel in. Een blij kind, oke dan. Op naar huis... 's Avonds lekker mijn kamertje even opnieuw geordend. Muziekje op, lekker even zennen en chillen in mezelf dat ik had even nodig. Filmpjes gekeken van mijn nichtje.. Ja, vanavond was had ook wel even echt een soort heimwee gevoel. Ik ging er niet al te diep op in, maar ik wilde er toch even bij stilstaan. Maar daarna was het ook weer prima. Ik ben laat gaan slapen, maar wel met een opgeruimde kamer en zen hoofd. Heel fijn!

Donderdag 25-09-2014:
Geknutseld, wat ik trouwens al dagen doe hier. Ik was thuis al eens begonnen, maar ga toch eerder andere dingen doen... Dit voelt ook heel fijn. Foto's volgen! Verder lekker op het strand gewandeld, gemediteerd ook, heerlijk. Daarna Jumanji gekeken. Het blijft een geweldige film, het was toppie! Enne, 's avonds kreeg ik ineens weer zn in Max.... In zijn chocola dan.... En ik was niet de enige LOL. Dus........ we gingen in de auto hup, want hier hadden ze er ook 2 zitten hahaha. HEAVEN was het!

Vrijdag 26-09-2014:
's Ochtends bracht mijn oom me weer naar dance class. Alleen nu op een andere locatie. Ik had de dag ervoor contact gehad met de lerares en ze vroeg of ik een dans uit wilde lessen. Ik had een aantal dansen doorgegeven die ik kende, dus ik had me op een aantal dansen voorbereidt, maar op deze had ik niet gerekend hahaha. Ook nog in het Engels... Oke, no stress. Eerst een uurtje makkelijke dansen en dan deze uitlessen. Ik ben even de wc ingedoken met de sheet om me voor te bereiden en het ging helemaal super. Ik werd al toen we begonnen voorgesteld en iedereen was ook op deze locatie zo ontzettend aardig. Ik heb de dans " 2 way kiss" uitgelest en deze keer hebben we de langzame muziek gebruikt. Ook erg mooi moet ik zeggen. Toen ik thuiskwam zag ik een foto op fb... De lerares van de danceclass had 'n gepost. Wat een lieve woorden... Echt..... Ik koester ze en sla ze in me op. Zij is zelf echt een super lieve vrouw, zo warm en ik heb nu al gemerkt dat ze over een aantal belangrijke dingen dezelfde denkwijze heeft als ik. Een hele bijzondere ontmoeting.. Een mooie, that's for sure.

Na het dansen heb ik lekker geluncht met mijn oom, heel gezellig even met z'n tweetjes en ook fijn gepraat.

Daarna thuis even schoongemaakt in het huis van mijn oom, gewassen, vast de meeste spullen ingepakt voor het kamperen en nu ben ik aan het bloggen.. Oh ja. ik heb ook nog een suuuuuper mooie roze lucht gezien vandaag, wauw! Verder heb ook nog gekeken voor een trip naar Sydney, maar daar ga ik mee verder als ik terug ben van het kamperen. Wordt vervolgd dus... ;)

Ik heb heel veel zin in deze aankomde dagen! Nu is het echt al way too late, dus hup snel uitkleden en slapen....

Lieve schatten in NL, voor jullie allemaal heel veel liefs, een dikke kus en tot gauw! Love you all! X

  • 26 September 2014 - 16:12

    Kitsebillys:

    Wat een super verhaal Tes we genieten met jou mee we hebben altijd geweten dat het top is daar wat leuk al die nieuwe mensen die we ontmoeten helemaal super veel plezier met kamperen we verheugen ons op je volgende super verhaal knuffels van hier xxxxxx

  • 26 September 2014 - 16:23

    Hetty:

    Wat een leuke verhalen Tessa, het lijkt af en toe net of ik er ook ben.
    En ik wens je heel veel plezier met kamperen, en we lezen wel weer wat wanneer je weer terug bent.
    Ben erg benieuwd wat je dan weer allemaal mee gaat maken.
    Heel veel liefs van mij. xxx

  • 26 September 2014 - 16:53

    Elly:

    Heerlijk om hier te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geweldig dat je bent wezen dansen en dat je een dans mocht uit lessen.
    Geniet van het kamperen en tot schrijfs
    dikke kus Elly

  • 26 September 2014 - 17:37

    Wil Van Veen:

    Hoi lievee schat wat een geweldig verhaal.Zo leuk je dans ervaring daar. Maar wil je a.u.b niets meer schrijven over die chocolade. Kan het echt niet lezen het water loopt me uit de bek. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met kamperen maar dat zit wel goed. Ben benieuwd naar het verslag. Nou meisje lekker genieten van het mooie land en van je lieve familie Ik blijf je volgen een dikk kus xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

  • 26 September 2014 - 18:27

    Gerriepriem:

    Hallo Tess geweldig die blogs van jou ..of dat je er zelf bij bent!
    Ben zo blij dat je het allemaal leuk vind, en dat je geniet.
    Want voor je het weet is het voorbij, ik kan mij voorstellen dat je eigenlijk een half jaar zeker nodig hebt om alles te beleven in zo n groot land.
    Maar je kan niet alles hebben haha.

    Wie weet ooit ga je weer terug!
    Voor nu lekker alles opnemen en beleven.

    Heel veel plezier met de kampeerdagen en pas op voor de beren haha

    Dikke knuf van mijxxxx

  • 26 September 2014 - 20:58

    Mam:

    Ik ben een Trotse mam,
    Als het nog even snel kan voor jullie weg zijn.........HEEL VEEL PLEZIER DAAR BACK TO BASIC ;-)
    Tot over 5 dagen lieve schatten <3

  • 27 September 2014 - 10:50

    Kimberley:

    Oehhh spannend kamperen....even back to basic....have fun mop kuss

  • 27 September 2014 - 20:23

    Ans:

    Wat heerlijk om te lezen Tessa ,je geniet en ontdekt .veel plezier met kamperen en we lezen het wel over een aantal dagen .
    lieve groeten

  • 01 Oktober 2014 - 09:41

    Steef:

    Heel veel kampeerplezier Tes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 6188

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 Oktober 2014

Tess Goes Down Under!

Landen bezocht: